Главная » Статьи » ВЫСТУПЛЕНИЯ, МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ » Коррекционно-воспитательная работа |
Гра – є унікальним феноменом
нашого існування, яка виступає одним з основних видів діяльності людини на
рівні з працею і навчанням, вона покликана відтворити моделі подій та явищ суспільства,
створити ігровий простір для дитини, який дозволяє перенести теоретичний досвід
дитини на практичну реалізацію, підготувати її до взаємодії з суспільством Гра – це вид діяльності в умовах ситуації, налаштованих на
відтворення і засвоєння громадянського досвіду, в якому формується і
удосконалюється самокерування власною поведінкою. Гра, будучи розвагою, відпочинком, здатна перерости в навчання, у творчість,
у терапію, у модель типу людських відносин і проявів у праці. У
сучасній школі ігрова діяльність використовується в таких випадках:
як самостійні елементи в
технології для засвоєння поняття, теми та навіть розділу навчального предмета;
як елемент більш загальної
технології;
як урок або його частини
(введення, контроль);
як технологія позакласної
роботи. Поняття
«ігрові педагогічні технології» включає досить велику групу методів і прийомів організації педагогічного
процесу у формі різних педагогічних ігор. На відміну від ігор взагалі,
педагогічна гра має істотну ознаку - чітко поставлену мету навчання й
відповідні їй педагогічні результати, які можуть бути обґрунтовані, виділені в
явному вигляді й характеризуються навчально-пізнавальною спрямованістю. Реалізація
ігрових прийомів і ситуацій при визначеній формі занять відбувається за такими
основними напрямами:
дидактична мета ставиться
перед учнями у формі ігрового завдання;
навчальна діяльність
підкоряється правилам гри;
навчальний матеріал
використовується в якості її засобу;
у навчальну діяльність
уводиться елемент змагання, що переводить дидактичне завдання в ігрове;
успішне виконання
дидактичного завдання пов'язується з ігровим результатом. У грі
немає джерела знань, що пізнається легко, немає учнів. Процес навчання
розвивається мовою дій, учаться й учать усі учасники гри в результаті активних
контактів один з одним. Ігрове навчання ненав'язливе. Гра здебільшого
добровільна й бажана Конфуцій сказав:
«Учитель та учень ростуть разом». Ігрові форми уроків дозволяють рости як
учням, так і вчителеві. Ігрова педагогічна технологія
виконує функції, сприяючі розвитку дитини: ·
розважальну (це є головна функції гри, надати повне
задоволення); ·
комунікативну (оволодіння діалектикою спілкування); ·
самореалізації (ігровий простір як поле для людської
практики); ·
ігротерапевтичну (подолання різноманітних труднощів, які
виникають у житті); ·
діагностичну (виявлення відхилень від встановленого
зразка поведінки, самопізнання в процесі гри); ·
корекційну (внесення певних позитивних змін у структуру
особистісних показників); ·
міжнаціональну комунікацію (засвоєння єдиних для всіх
людей соціально-культурних цінностей); ·
соціалізації (включення в систему суспільних відносин,
засвоєння норм людського співіснування). Ігрова технологія містить спектр цільових
орієнтацій
(Селевко Г. К.) -
Дидактичні: розширення кругозору, пізнавальної діяльності;
застосування знань, умінь, навичок у практичній діяльності; формування умінь і
навичок, необхідних у практичній діяльності; розвиток трудових навичок. -
Виховуючі: виховання самостійності, волі; формування
певних підходів, позицій, етичних, естетичних і світоглядних установ; виховання
співпраці, колективізму, товариськості, комунікативності. -
Розвивальні: розвиток уваги, пам’яті, мови, мислення,
умінь порівнювати, зіставляти, уяви, фантазії, творчих здібностей, емпатії,
рефлексії; уміння знаходити оптимальні рішення. -
Соціалізуюча: залучення до норм і цінностей суспільства;
пристосування до умов середовища; стресовий контроль, саморегуляція; навчання
спілкування, психотерапія. Ігрові форми навчання сприяють використанню різних
засобів мотивації. -
Мотиви спілкування: ·
сумісна діяльність з урахуванням суб’єктивності поглядів
кожного учня; ·
використання різних ресурсних можливостей учнів; ·
емоційність діяльності. -
Моральні мотиви: ·
особистісно-орієнтований підхід до кожного учня як
можливість всебічного прояву його особливостей. -
Пізнавальні мотиви: ·
визначення мети, усвідомлення її досягнення і отримання
результатів; ·
демонстрація власних знань, вмінь і навичок не залежно
від їх рівня, прояв розвитку толерантності в груповій роботі; · засвоєння учнями особливостей
спілкування в соціум, впровадження досягнень на практиці; · ситуація успіху до
пізнавальної діяльності, жага до вдосконалення; · змагальність; · самостійність вирішення
проблем, пошук відповідей активізує розумову діяльність; · пізнавальна діяльність. Основні принципи організації гри: - відсутність примусу і
насилля при залученні дітей до гри; - ігровий динамізм; - доброзичлива
психологічно-ігрова атмосфера; - ранжирування ігрових і не
ігрових видів діяльності; - процес ускладнення
ігрових форм від спрощеного до більш ускладненого; - поглиблення змісту
ігрових занять і правил. - Але процес ігрової
діяльності не повинен бути самовільним і неконтрольованим процесом, провідна
роль все одно належить педагогу. Проте рекомендовано бути диригентом, тренером,
консультантом і не більш того. Але використання ігрових технологій має свої недоліки. По-перше,
це чим менше розвинений вольовий компонент у учнів, тим частіше
використовуються ігрові форми. По-друге, під час виховної діяльності через обсяг
матеріалу, поставлених цілей, враховуючи можливості учня, гра відступає на
другий план. Список використаної літератури:
Источник: http://- | |
Просмотров: 1465 | |
Всего комментариев: 0 | |