Главная » Статьи » ВЫСТУПЛЕНИЯ, МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ » Коррекционно-воспитательная работа |
У наслідок цілеспрямованої
виховної роботи педагога з учнем на Найефективніший метод розвитку
в учневі його позитивних І, як показують численні
результати психолога — педагогічних В учнів логопатів II відділення допоміжної
школи крім
порушень Вони потребують значно меншого
й постійного за структурою обсягу 1)
створюю умови, що сприяють переключенню уваги інертних учнів 2)
не кваплю учнів з інертною нервовою системою у підготовці завдання, 3)
не обмежую в часі відповіді, виконання завдань.
Надаю
допомогу у формуванні індивідуального стилю діяльності за 1. Привчаю організовувати своє робоче місце й майбутній процес занять: зручно розташувати олівці, ручки, зошити, щоб усе було напохваті й 2.
Якщо мають бути різні види занять,
що заздалегідь до цього приготувати все, що знадобиться. Це допоможе швидкому 3.
Привчаю до планування своєї діяльності й поведінки Під час організації розумової праці враховую
особливості вищої нервової діяльності, темпераменту. Для одних учнів, які швидко включаються в роботу і швидко
втомлюються, під
час виконання роботи спочатку даю
важкі завдання, а потім легкі. Тим учням, які включаються в роботу повільно і гарно працюють
спочатку даю легкі завдання, а потім важкі. Під час зниження стійкості
уваги, коли діти втомилися, складаю запитання для контролю і самоконтролю, спробую поглянути на матеріал з іншого боку, у плані міждисциплінарних зв'язків. Учні-логопати
зі слабкою нервовою системою швидше включаються в роботу, тому що в них реактивність фізичних процесів на
початку ситуації є підвищеною, тобто емоційні витрати більші, а протягом
діяльності вони швидко втомлюються, тому навчальний матеріал подаю одразу з важких завдань і даю його малими дозами з паузами для відпочинку. Ефективність корекцйної логопедичної роботи з
учнями різко підвищується, якщо використовувати знання індивідуальних особливостей своїх учнів. На основі врахування
індивідуально—типологічних властивостей учнів з порушенням
мовлення різним повинен бути зміст виховних бесід і формувальних впливів. Дітей замкнутих, нетовариських
корисно залучати до суспільної роботи, давати їм доручення, допомогти їм у встановленні контакту у групі з однокласниками. З тривожними учнями зі слабкою нервовою системою корисно провести роз'яснювальну бесіду про об'єктивні ВІДМІННОСТІ меж людьми щодо особливостей нервової системи, характеру , а також про шляхи компенсації цих особливостей. У бесідах із не тривожними учнями зі слабкою нервовою системою необхідно пояснити неприпустимість для них несистематичності в навчальних заняттях через відсутність у них уміння мобілізувати себе в умовах високого емоційного напруження. В учнів тривожних, зі слабкою
нервовою системою, треба виховувати
впевненість у собі, вміння володіти собою, вміння керувати своїм станом під час
занять. Унаслідок цілеспрямованої
виховної роботи з учнями на основі врахування їхніх індивідуальних особливостей
і поведінки в учнів повинен сформуватися індивідуальний
стиль діяльності й поведінки, що
компенсує вади
й розвиває їхні позитивні властивості та якості. У корекшйно - виховних бесідах з тривожними учнями
приділяю увагу двом моментам - концент рації на собі й успіху. Відомо, що тривожні учні під час публічного виконання
якоїсь діяльності зосереджені не стільки на виконанні цієї діяльності скільки на тому, як вони виглядять збоку. Тому в них треную вміння децентрації— формулювати мету своєї поведінки
в ситуації й концентрувати свою увагу не на собі або кінцевому результаті даної
діяльності, а на процесі . Важливо сформувати в учнів
уявлення про критерії успіху. Корисно в цих випадках обговорити разом із учнем критерії його суб'єктивного успіху— ніби «домовитися» з ним, який результат буде успішним саме для нього. розгорнуто записати ці критерії стосовно різних ситуацій. У бесідах варто повертатися
до цих критеріїв, спонукати учня самого оцінювати свої результати. Дуже
важливо, щоб тривожний учень «пережив» свій успіх і закріпив це переживання. Щоб змінилася поведінка учня в
певній ситуації їй треба додати іншого змісту і значення. Зокрема, для розвитку
емоційної стійкості людини в стресовій ситуації необхідно знизити значущість
цій ситуації, переосмислити цінність успіху в ній, провести своєрідну
«переоцінку цінностей». Якщо учень буде стурбований не
тільки оцінкою, яку він одержить, або тим, як він при цьому виглядатиме, а, наприклад, своїм правильним звуковимовлянням в
процесі передачі розповіді про те, що для нього самого становить інтерес, -
негативні емоції при цьому відійдуть на задній план. Це явище у психології відоме
як «децентрація». Якщо «Я» людини— центр - є віссю її світу, а
вісь інший великий світ обертається навколо її малою, тоді природним для людини
є виникнення відчуття, що увесь великий світ дивиться на неї,
бачить і оцінює кожен рух її душевних поривань. Егоцентрику здається, що увесь світ
спостерігає за ним і оцінює не ЩО, а ЯК він щось робить. Звідси - над значущість кожної
публічної
ситуації оцінювання. Якщо егоцентрика переконати в
тому, що великому світу цікаво, не якою ціною отримують результат, а саме те,
ЩО с результатом діяльності, у цьому випадку відбувається децентрація уваги
тривожної людини з прогнозу негативного результату на сам процес діяльності. Якщо діяльність, сам її
процес, захоплює людину, то відбувається фіксація на його результаті. Егоцентризм - природна стадія
розвитку дитини, але для дорослого притаманне його подолання. Децентрація можлива внаслідок
переосмислення цінностей, недавня іншого змісту звичним явищам. Змісти знаходяться в духовному
вимірі. Цікаво звернутися до уявлень про духовність людини в християнстві. Тут
варто згадати слова Ісуса Христа, зверненні до людини:
«Не турбуйся за душу вашу, щоб вам їсти і що пити,
ні за тіло ваше, в що одягтися...
погляньте на птахів небесних; вони не сіють, не жнуть, не збирають у жницю; і Батько ваш
небесний живить них. Чи набагато ви кращі від них?» [Від Матф., гл. 6,25 - 26] У цих словах Творця відбита необхідність для нормального існування людини наявність в неї базової
довіри до світу—віри в те, що світ гарний і людині в ньому добре. | |
Просмотров: 436 | |
Всего комментариев: 0 | |