Главная » Статьи » СЦЕНАРИИ, РАЗРАБОТКИ УРОКОВ » Воспитательные мероприятия

РОБОТА В ОБ'ЄДНАННЯХ ЗА ІНТЕРЕСАМИ УЧНІВ
Проблема виховання дитини з недоліками в розумовому та фізичному розвитку є найбільш складною с в спеціальній педагогіці. Складність цієї проблеми полягає в тому, що діти, які навчаються в допоміжній школі, відрізняються від інших різноманітними порушеннями в психофізичному розвитку, через те будь – яка виховна робота в допоміжній школі повинна мати корекційну направленість та справляти корекційний вплив на особистість учня.
Головне завдання школи полягає у всебічному розвитку учнів з метою підготовки їх до самостійного життя та праці.
Суть корекційно – виховної роботи полягає у сприянні розвитку дітей, які мають недоліки в розумовому розвитку та у виправленні або послабленні цих недоліків.
Позакласна робота в допоміжній школі вирізняється великою варіантністю форм організації і соціальних відношень, будується на добровільних засадах, ініціативі учнів; в ній яскравіше виражені як колективіські риси, так і особисто – орієнтована направленість.
Цінність позакласної роботи в тому, що вона всім своїм змістом і методами впливає на дітей і життя дитячого колективу набуває суспільного характеру і вчить їх бути справжніми громадянами своєї Батьківщини.
Найбільш ефективною в допоміжній школі є робота в об'єднаннях за інтересами учнів, яка задовольняє запити більшості учнів. При організації діяльності учнів в об'єднаннях за інтересами між ними легко виникають контакти, тісна співпраця, виникає взаємодопомога та взаємопідтримка. Оскільки особистісні взаємовідношення між дітьми можуть регулюватись, то вони повинні бути використані як засіб корекції недоліків розвитку особистості.
Для досягнення цієї мети необхідно перш за все забезпечити кожній дитині позитивне емоційне самопочуття в шкільному колективі, в процесі колективної діяльності (в позаурочний час) школярі вступають в спілкування, в результаті якого формуються колективіські відносини.
Л.С. Виготський підкреслював, що колектив виступає на перше місце, як фактор корекції недоліків психічних функцій у дитини.
Об'єднання учнів за їх інтересами створюються на добровільній основі, кількість учнів від 8; в об'єднаннях учнів за їх інтересами педагоги дотримуються охоронно – педагогічного режиму.
В нашій школі – інтернаті створена мережа об'єднань за інтересами, це гуртки, клуби, студії, творчі майстерні, секції та ін.
На засіданні педагогічної ради затвердили день гурткової роботи: четвер – для учнів молодшої ланки, п’ятниця – для старших учнів. Заняття розпочинаються після денної прогулянки о 16 годині і тривають 45 – 50 хвилин.
Керівники об'єднань за інтересами учнів – вихователі груп та інші педагоги.
Слід відмітити активну роботу по залученню учнів для роботи в клубах за інтересами вчителя трудового навчання Кравчини Н.Г., вчителя фізичної культури Зубова Д.Г., вихователів Адаменко І.І., Заєць О.М., Грищенко І.Й., Царик З.М., Суслової А.Г., Гальченко К.Г., практичного психолога Селіванової Л.В., педагога - організатора Івахненко Л.Г.
Протягом 2009 – 2010 навчального року в школі – інтернаті працювали такі обיִєднання за інтересами учнів:

№п/п Назва - об'єднання - Керівник  
1. Вокальний гурток «Дзвіночок » Селіванова М.С.
2. Танцювальний гурток «Веселий чобіток » Ворженко В.В.
3. Спортивна секція «Юність » Зубов Д.Г.
4. Гурток «Юні інформатики» Івахненко Л.Г.
5. Краєзнавчий клуб «Пошук» Максютенко Г.П.
6. Творча майстерня «Жатколаж» Кравчина Н.Г.
7. Клуб «Борошняна казка» Адаменко І.І., Селіванова Л.В.
8. Клуб бісероплетіння Гальченко К.Г.
9. Студія піксельних малюнків Івахненко Л.Г.
10. Клуб «Сірниковий світ» Заєць О.М.
11. Майстерня «Веселий художник» Івахненко Л.Г.
12. Клуб « Духовність» Царик З.М.
13. Гурток «Чарівне слово» Суслова А.Г.
14. Гурток «Чарівна голка» Грищенко І.Й.
15. Гурток м'якої іграшки Зименко О.П.

В кінці навчального року кожне об'єднання за інтересами учнів звітувало про свою роботу через колективно – творчу справу «Школа має таланти».
Керівники об'єднань за інтересами учнів підготували презентації про свою діяльність. Результати діяльності учнів в об'єднаннях за інтересами стали надбанням всього шкільного колективу, найкращі роботи використали для оформлення шкільного куточка «Родзинки дитячої творчості» , вони демонструвались на виставках, з них створили презентації.
Протягом 2009-2010 навчального року члени гуртків та клубів брали участь у різноманітних виставках та конкурсах, де посідали призові місця та отримували подарунки:
обласні змагання з настільного тенісу - вихованці спортивної секції «Юність» зайняли ІІ місце;
обласні змагання з легкої атлетики - вихованці спортивної секції «Юність» зайняли ІІ місце;
міські змагання з учнями шкіл №12, 20, школою – інтернатом №2 з настільного тенісу - вихованці спортивної секції «Юність» зайняли І місце;
малі параолімпійські ігри (Смарагдове містечко) - вихованці спортивної секції «Юність» зайняли ІІ місце. Вихованці нагороджені грамотами та призовими кубками.
обласний конкурс «Повір у себе »(Смарагдове містечко) – учень школи Гук Владислав нагороджений похвальним листом та канцелярським набором за зайняте ІІІ місце, учасники танцювального ансамблю «Веселий чобіток » відмічені за активну участь солодкими призами;
обласний конкурс малюнка «На любові життя тримається» - відмічена грамотою управління освіти робота учня Ткаченко Дениса;
обласний конкурс робіт художників та вихованців з особливими освітніми потребами «Мрії про майбутнє, спогади про минуле»- відмічена робота учня Проценко Андрія;
обласна виставка творів декоративно – прикладного мистецтва «Ми все вміємо» - грамотою відмічена мיִяка іграшка, яку виготовила учениця Кривошия Рита;
обласна виставка творів декоративно – прикладного мистецтва «Ми все вміємо» - грамотою відмічена робота з декоративного малювання учня Колотченка Вадима;
обласна виставка родзинок творчості вихованців інтернатних установ – відмічені роботи учнів під керівництвом вчителів Кравчини Н.Г., Селіванової Л.В., Івахненко Л.Г.,вихователів Адаменко І.І., Заєць О.М., Грищенко І.Й.
міські змагання – гра «Котигорошко», присвячені Дню захисту дітей - дипломом відзначена команда учнів, членів дитячої організації «Козацький осередок» на етапі фізичної підготовки та витривалості під керівництвом вчителя фізичної культури Зубова Д.Г

Ми вважаємо, що робота об'єднань за інтересами учнів у школі базується на розвитку інтересу до певного виду діяльності і є досить дієвим фактором формування всебічно розвиненої особистості, а участь учнів в роботі цих об'єднань зумовлена інтересом до нового, прагненням до успіху.


Використана література:

Л.Л. Кацинська «Організаційно – педагогічні форми позаурочної роботи»
Т.І. Пороцька «Робота вихователя допоміжної школи»
В.А. Липа «Позакласна робота в допоміжній школі»
З. Вербицька «Народні ремесла»



Категория: Воспитательные мероприятия | Добавил: defaultNick (05.08.2010)
Просмотров: 644 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: