Главная » Статьи » СЦЕНАРИИ, РАЗРАБОТКИ УРОКОВ » Нестандартные уроки

УРОК ПРИРОДОЗНАВСТВА У 8 КЛАСІ ВЧИТЕЛЬ ЗУБОВА Т.А.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Вітання:
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, добрим людям.
І тоді обов’язково
Наш урок цікавим буде!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети, завдань уроку та
очікуваних результатів.
1. Девіз: добре того вчити, хто хоче вчитися.
2. Проблемні питання:
- Чому на Землі зникають окремі види тварин?
- Що потрібно робити, щоб чисельність тварин збільшувалась?
- Що я чекаю від уроку?
3. Гра «Знайди звіра». (У настільній грі «Тварини світу» учні змагаючись, хто скоріше, знаходять картинки із зображенням хижих звірів і прикріплюють їх до магнітної дошки: вовк, ведмідь, лисиця, тигр, лев, рись тощо)
4. Повідомлення теми уроку «Хижі звірі».
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Підготовчі вправи.
1. «Загадковий конверт», («Метод – навчаючись - вчуся).
Учні об’єднані у три команди. Капітани кожної отримали «загадковий конверт» із завданням: описати групу тварин (комахи, риби, плазуни, земноводні, птахи, звірі)
І. команда
КОМАХИ: мають 6 ніг; тіло поділене на три частини: голова, груди, черевце,
яке поділене на членики.
РИБИ: живуть у воді; дихають зябрами; тіло покрите лускою, сплюснуте з
боків; дають ікру.
ІІ. команда
ПЛАЗУНИ: тіло вкрите гладкою лускою, що зрослась; відкладають яйця; тіло
складається з голови, тулуба і хвоста.
ЗЕМНОВОДНІ: тіло вологе; відкладають ікру; живуть на суші і у воді.
ІІІ. команда
ПТАХИ: тіло вкрите пір’ям; вміють літати; несуть яйця; мають міцний дзьоб.
ЗВІРІ: тіло вкрите шерстю; малюки народжуються живими; вигодовують
малят молоком.
2. Колективна робота над складанням асоціативного куща, де слово
«тварини» буде ключовим.

КОМАХИ РИБИ ПЛАЗУНИ




ЗЕМНОВОДНІ ПТАХИ ЗВІРІ
Представники від кожної команди описують тварин, яких помістили до куща. За роботу члени команди отримують оцінки вчителя, враховуються думки капітанів. (Метод «Мікрофон»)
3. Перевірка домашнього завдання.
«Мозковий штурм» з використанням предметних картинок.
Назвіть ссавців, які живуть:
- у лісі: білки, вовки, лисиці, лосі, ведмеді.
- у горах: горні козли, барани
- в землі: кроти, миші, борсуки
- у воді і на суші: бобри, тюлені, норки, ондатри, нутрії.
- у воді: кити, дельфіни, кашалоти.
Назвіть самих великих ссавців, які живуть:
- на суші – СЛОН, його вага 4 тони
- у воді – СИНІЙ КИТ, його вага 150 тон
Назвіть самого маленького ссавця:
ЗЕМЛЕРІЙКА-КРИХІТКА, вага 1,5 г
Назвіть тварин:
- рослиноїдні (білки, лосі, олені, косулі, зайці)
- хижі, які харчуються за рахунок рослиноїдних (тигр, вовк, лисиця, лев)
- всеїдних (соболь, ведмідь, лисиця).
У чому проявляється турбота ссавців про потомство?
(Дорослі ссавці улаштовують прихисток для дитинчат, годують, обігрівають і захищають їх. Батьки навчають дитинчат знаходити їжу й розпізнавати ворогів).
СЛОВНИКОВА РОБОТА: прихисток

ФІЗХВИЛИНКА.

ІV. Повідомлення вчителем нового матеріалу за темою «Хижі звірі – лисиця».
Хижі звірі – це ссавці, які харчуються іншими ссавцями або птицями. До таких тварин відноситься лисиця.
ОСНОВНІ ДАННІ: - довжина: самець – 112 см, самка – 108 см;
- довжина хвоста до 40 см;
- вага до 6 кг.


Тіло лисиці складається з голови, тулуба, парних передніх і задніх кінцівок, хвоста. Особливості життєдіяльності лисиці такі, як у всіх ссавців. Спосіб життя: в основному нічний, одинокий, за виключенням шлюбного періоду і 3-4 місяців, коли піклуються про потомство. Мати годує лисенят 1,5 місяця. Більшу частину дня вони проводять у норі. Лиси розмножуються взимку. Їжа лисиці – дощові черві, кролики, зайці, миші, птиця, плоди рослин. Лисицю можна впізнати по витягнутій морді, довгому пушистому хвосту і рудому окрасу шерсті. Найбільш відома срібляста лиса.

Демонстрація фрагментів документального фільму про лисицю за матеріалами каналу National geografiс.
(показ здійснюється за допомогою DVD-програвача та телевізора)

V. Закріплення знань з теми уроку.
1. Робота в парах з підручником на с. 112. Що мені розповів підручник про лисицю?
(Учні розповідають один одному)
2. Заповнення таблиці у робочих зошитах на с. 39
VI. Перевірка розуміння і корекція засвоєння учнями нового матеріалу.
1. Бесіда.
- До якої групи тварин відноситься лисиця?
- Як виглядає лисиця?
- На кого схожі лисенята?
- Який спосіб життя вона веде і чому?
- Як розмножуються ці звірі?
- Який інтерес до них має людина?
2. Прийом «Здивую всіх».
Лисиця – одна із не безпечніших носіїв сказу. Якщо вона вкусить собаку, то та може заразити людину.
VII. Підбиття підсумків уроку.
Узагальнити засвоєні знання у вигляді певної цілісності.
1.Записати висновок на дошці і в зошитах: хижі звірі – це ссавці, які харчуються іншими ссавцями і птицями. У них добре розвинуті органи зору, слуху, дотику, смаку.
2. Прочитайте на таблиці пам’ятку і запам’ятайте її:

У рослин і тварин немає адвокатів:
їм нікуди писати і жалітися.
За них нікому заступитися, окрім нас, людей,
які разом з ними мешкають на планеті Земля.

3.Учні відповідають на проблемне питання: чому деякі тварини знаходяться на межі зникнення? (Порушуючи середовища мешкання тварин, людина знищила понад 300 її видів. Треба державі заборонити руйнування природних зон, де мешкають тварини, більше створювати заповідників. Бути людям доброзичливими до тварин, охороняти їх.
Учні отримують оцінки з коментарем учителя за роботу на уроці.

VIII. Рефлексія.
Діти висловлюють свою думку про те, чи було їм цікаво, що нового вони
почули та хотіли б почути на наступному уроці.
Продовжить речення: Я дізнався…
Я відчув…
Я зрозумів…
ІХ. Домашнє завдання. Підготувати розповідь про життя хижого ссавця – лисицю, використовуючи отриману інформацію з документального фільму, який дивились на уроці, а також поміркувати, чому лисицю у казках називають «хитрою»? (Завдання для першої групи)
Завдання для другої групи.
Прочитати статтю підручника і відповісти на питання.

Источник: http://-
Категория: Нестандартные уроки | Добавил: Організатор (07.01.2013) | Автор: - E W
Просмотров: 568 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
1 SergJoype  
0
<a href=http://zmkshop.ru/kontakty/>металлическая капитель</a>

Имя *:
Email *:
Код *: