Главная » Статьи » СЦЕНАРИИ, РАЗРАБОТКИ УРОКОВ » Нестандартные уроки

урок пам'яті вчителя Власенко

Тема: Пам'ять серця. Велика Вітчизняна війна в історії мого роду і народу

Мета:

Тип уроку: нетрадиційний – урок-пам'ять

Обладнання: теки з дослідницькою роботою учнів (сімейні архіви родин); фотографії родичів дітей, поета В. Калініченка; записи пісень «Степом-степом…», муз. А. Пашкевича, сл.. М. Негоди у виконанні Черкаського народного хору, солістка – Ольга Павловська, 1966 р.; «Перемога», «Моя Україна», муз. Н. Петраша, сл. Ю. Рибчинського у виконанні народної артистки України Наталії Бучинської; виставка малюнків дітей; супроводжуюча наочність; магнітна дошка.

Попередня дослідницька робота учнів: збирання відомостей про свій рід, родину, сім'ю у роки Великої Вітчизняної війни 1941-1945 р. р.

Зміст уроку

Учень:

Вічна слава солдату-герою

І солдатові без нагород –

Хто загинув хоробрим у бою,

Захищаючи рідний народ.

Сформувати в учнів чітке уявлення про  свято Великої Перемоги у війні 1941-1945 р. р.

Звернутися до історії власної родини, знати її представників, які відстояли мирне життя українського народу.

У кінці уроку роз'яснити поняття: війна – це…, мир – це…

 

Народ живе, доки живе пам'ять про минуле. Держава не може існувати без моралі в суспільстві. А мораль – це повага до минулого і виховання наступних поколінь на їхньому героїчному досвіді.

Немає в Україні жодної родини, яку оминула б війна 1941-1945р. р. Страшні сліди залишила вона: 714 міст і 28 тисяч сіл в нашій державі перетворила вона на згарища та руїни. 1418 днів і ночей вогняними дорогами крокували визволителі. А починалося все в червні 1941 року…

Послухайте цю пісню і скажіть, які емоції вона у вас викликала.

Звучить пісня «Степом-степом…», муз. А. Пашкевича, сл.. М. Негоди у виконанні Черкаського народного хору, солістка – Ольга Павловська, 1966 р.

Учні розповідають про свої відчуття та емоції.

Висновок учителя разом з учнями: пісня викликає смуток, печаль, жаль з приводу трагічних подій…

2. Учитель:

Ця війна була одна на всіх. І у кожного - своя. Всі розуміли, що воюють на смерть за Батьківщину, за право на життя своїх дітей, онуків і правнуків. І кожний бачив війну по-своєму. З окопу. На марші. У шпитальній палаті. З борту літака. У перископ підводного човна. Крізь проріз прицілу. І було їх - мільйони…

Наш земляк Володимир Калініченко народився в 1935 році, але днем народження вважає квітень 1945 року, коли десант радянських військ звільнив концтабір «Сан-Пьольт», що знаходився в Австрії. 10-літній хлопець дивом вижив у цьому таборі. Він згадує: «Одного разу заради забави начальник табору натравив на мене величезного сірого дога. Собака, з теля розміром, в один стрибок опинилася поруч. І тут я почув неначе з небес голос, який підказав: «Не рухайся! Дивись йому в очі!» І пес не тронув мене. Це дуже розлютило фашиста, і він його застрелив. Цю собаку я згадую як людину. Єдину людину серед фашистських собак.»

Після війни Володимр Калініченко став відомим поетом. У 1970 році він написав вірш, який називався «Собака» (про табірного дога), де описав події дитинства.

(Фотографія поета на екрані телевізора)

(Учениця читає вірш про перебування поета в концтаборі)

Висновки учнів разом з учителем.

Учитель. У 2010 році вийде друком нова книга поета «Жизни маленькая повесть», де він сказав: «Везет – живу. Уже который год…», бо Володимиру Калініченку у цьому році виповнюється 75 років з дня народження та 55 років літературної діяльності.

3 вересня 1943 року Єнакієве було звільнене від німецько-фашистських загарбників силами 40-ї, 4-ї, 34-ї гвардійських стрілкових дивізій та 320-ї стрілкової дивізії. Трьом з них було присвоєно найменування Єнакіївських, а 4-та гвардійська дивізія отримала найменування Апостолово-Венської.

(Учень розповідає про день визволення)

Діти про те, як вони готувалися до цього уроку (попередня робота щодо змісту тек, у яких зібрано матеріали про те, як пережили війну 1941-1945 р.р. їх рідні чи близькі і що про це пам'ятають у родинах).

Вчитель розподіляє учнів на дві групи: перша група Юрков П., Лісунов О., Шоломицька Т., Тарасов К.; друга група Суровцева Я., Лапшин В., Величко В., Янжула О, Тучина К..

Діти читають матеріали з тек, розповідають.

Учитель розповідає про представників своєї родини у часи війни.

Війна – це…

Мир – це…

Висновки.

Прослуховування пісні «Перемога» у виконанні Наталі Бучинської.

Учениця:

Ми – не діти війни,

Лихоліття страшного не знаєм,

Із книжок про війну,

Про запеклі бої ми читаєм.

Учень:

Ми – не діти війни,

Ми – дітьми її тьми не були.

Ми у мирі і щасті зросли.

Учень:

Але пам'ять про те,

Що накоїла чорна війна,

В дні травневі щорічно

В душі ожива.

Учениця:

Ми не дозволимо

Жаху війни повторити.

Хочемо в мирі,

Любові і радості жити.

Запитання учителя до учнів:

День  Перемоги у ВВв є знаменною датою в житті всього українського народу і кожної родини зокрема.

Прослуховування пісні «Україна» у виконанні Н. Бучинської.

Написати короткий твір (7 речень) «Пам'ять серця» (I варіант).

     Єнакіївська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат для дітей з вадами розумового та фізичного розвитку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам'ять серця. Велика Вітчизняна війна в історії мого роду і народу

                                     Урок  з читання у 7 класі

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           Вчитель Власенко Н.Я.

2011 рік

 

 

 

 

 

 

 

Категория: Нестандартные уроки | Добавил: defaultNick (23.02.2011)
Просмотров: 512 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: