Главная » Статьи » СЦЕНАРИИ, РАЗРАБОТКИ УРОКОВ » Нестандартные уроки

урок - пам'ять про Велику Перемогу

Тема: Свято зі сльозами на очах… (до 65-річчя з Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 р. р.)

Мета:

·                       збереження історичної пам'яті про захисників Вітчизни 1941-1945 р. р.;

·                       патріотичне та моральне виховання;

·                       виховання особистості громадянина – патріота Батьківщини, здатного стати на її захист;

·                       розвиток творчих здібностей учнів;

·                       формування ідеї причетності своєї власної родини до історичного минулого держави Україна;

·                       відчуття гордості і поваги до героїчного минулого народу в цілому та своїх родичів зокрема

Тип уроку: нетрадиційний – урок-пам'ять

Обладнання: теки з дослідницькою роботою учнів (сімейні архіви родин); фотографії родичів дітей; записи пісень «Степом-степом…», муз. А. Пашкевича, сл.. М. Негоди у виконанні Черкаського народного хору, солістка – Ольга Павловська, 1966 р.; «Перемога», «Моя Україна», муз. Н. Петраша, сл. Ю. Рибчинського у виконанні народної артистки України Наталії Бучинської; виставка малюнків дітей; супроводжуюча наочність; магнітна дошка.

Попередня дослідницька робота учнів: збирання відомостей про свій рід, родину, сім'ю у роки Великої Вітчизняної війни 1941-1945 р. р.

 

 

 

Зміст уроку

                                     I.    Загальнокорекційна робота

1.                       Організація класу до проведення уроку

2.                       Нервово-психічна підготовка:

Учень:

Чимало свят дарує нам весна.

Як рідний дім – повернення з дороги,

Та є найбільш хвилюючий для нас

Величне свято Перемоги.

Це свято не затьмариться в віках,

В цей день нестимуть люди завжди квіти,

Не обминає пам'яті ріка –

В серцях нащадків буде жити.

3.                       Повідомлення теми та мети заняття, мотивація навчальної діяльності учнів

4.                       Очікувані результати:

Сформувати в учнів чітке уявлення про цьогорічне святкування визначної дати у житті нашої країни – 65 річницю з Дня Великої Перемоги у війні 1941-1945 р. р.

Звернутися до історії власної родини, знати її представників, які відстояли мирне життя українського народу.

У кінці уроку роз'яснити поняття: війна – це…, мир – це…

 

                                II.       Основна частина

1.                       Учитель про день 9 Травня у календарі свят (вихідний день для громадян нашої держави)

Нагадування значення слова «свято», які бувають свята (державні, народні, родинні, особисті). Учні згадують про свята, що відбулися недавно.

2.                       Учитель:

Народ живе, доки живе пам'ять про минуле. Держава не може існувати без моралі в суспільстві. А мораль – це повага до минулого і виховання наступних поколінь на їхньому героїчному досвіді.

Немає в Україні жодної родини, яку оминула б війна 1941-1945р. р. Страшні сліди залишила вона: 714 міст і 28 тисяч сіл в нашій державі перетворила вона на згарища та руїни. 1418 днів і ночей вогняними дорогами крокували визволителі. А починалося все в червні 1941 року…

Послухайте цю пісню і скажіть, які емоції вона у вас викликала.

Звучить пісня «Степом-степом…», муз. А. Пашкевича, сл.. М. Негоди у виконанні Черкаського народного хору, солістка – Ольга Павловська, 1966 р.

Учні розповідають про свої відчуття та емоції.

Висновок учителя разом з учнями: пісня викликає смуток, печаль, жаль з приводу трагічних подій…

3.     Учитель:

Ця війна була одна на всіх. І у кожного - своя. Всі розуміли, що воюють на смерть за Батьківщину, за право на життя своїх дітей, онуків і правнуків. І кожний бачив війну по-своєму. З окопу. На марші. У шпитальній палаті. З борту літака. У перископ підводного човна. Крізь проріз прицілу. І було їх - мільйони…

Ось як описує свої відчуття війни наш поет-земляк Володимир Калініченко, який хлопцем пережив війну.

(Учениця читає вірш про перебування в концтаборі)

Висновки учнів разом з учителем.

4.     Діти про те, як вони готувалися до цього уроку (попередня робота щодо змісту тек, у яких зібрано матеріали про те, як пережили війну 1941-1945 р.р. їх рідні чи близькі і що про це пам'ятають у родинах).

Вчитель розподіляє учнів на дві групи: перша група Юрков П., Лісунов О., Шоломицька Т.; друга група Суровцева Я., Лапшин В., Величко В., Янжула О.

Діти читають матеріали з тек, розповідають.

Учитель розповідає про представників своєї родини у часи війни.

Учні спілкуються з гостями щодо їх родин у роки війни («мікрофон»).

5.     Робота біля магнітної дошки:

Війна – це…

Мир – це…

Висновки.

6.     Учитель: 9 Травня – свято із сльозами на очах. Чому?

Відповіді учнів: свято – це радість, сміх, веселощі, урочистості. А сльози – пам'ять про тих, хто загинув, захищаючи Батьківщину.

Прослуховування пісні «Перемога» у виконанні Наталі Бучинської.

7.     Учні оформляють виставку своїх малюнків, намальованих раніше (біля дошки), читають напам'ять:

Учениця:

Ми – не діти війни,

Лихоліття страшного не знаєм,

Із книжок про війну,

Про запеклі бої ми читаєм.

Учень:

Ми – не діти війни,

Ми – дітьми її тьми не були.

Ми у мирі і щасті зросли.

Учень:

Але пам'ять про те,

Що накоїла чорна війна,

В дні травневі щорічно

В душі ожива.

Учениця:

Ми не дозволимо

Жаху війни повторити.

Хочемо в мирі,

Любові і радості жити.

 

III.            Заключна частина.

1.     Підсумки уроку.

Запитання учителя до учнів:

·        Як у цьому році святкується День Перемоги у нашій державі?

·        Скільки років минуло з цього дня?

·        Як сприймають це свято в твоїй родині?

·        Як сприймаєш це свято ти?

·        Що нового про війну 1941-1945р.р. ти дізнався на цьому уроці?

·        Дай відповідь «війна – це…», «мир – це…»

2.     Висновки разом з учнями.

Свято Перемоги святкується у всіх державах СНД, 65 річниця з Дня Перемоги у ВВв є знаменною датою в житті всього українського народу і кожної родини зокрема.

Прослуховування пісні «Україна» у виконанні Н. Бучинської.

3.     Оцінювання з коментуваннями (протягом уроку) досягнень учнів на уроці.

4.     Домашнє завдання: продовжити дослідницьку роботу у своїх родинах (I-II варіанти).

Написати короткий твір (5 речень) «Свято зі сльозами на очах» (I варіант).

Категория: Нестандартные уроки | Добавил: defaultNick (22.06.2010)
Просмотров: 2318 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: