Главная » Статьи » СЦЕНАРИИ, РАЗРАБОТКИ УРОКОВ » Нестандартные уроки |
Тема: Свято зі сльозами на очах… (до 65-річчя з Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 р. р.) Мета: · збереження історичної пам'яті про захисників Вітчизни 1941-1945 р. р.; · патріотичне та моральне виховання; · виховання особистості громадянина – патріота Батьківщини, здатного стати на її захист; · розвиток творчих здібностей учнів; · формування ідеї причетності своєї власної родини до історичного минулого держави Україна; · відчуття гордості і поваги до героїчного минулого народу в цілому та своїх родичів зокрема Тип уроку: нетрадиційний – урок-пам'ять Обладнання: теки з дослідницькою роботою учнів (сімейні архіви родин); фотографії родичів дітей; записи пісень «Степом-степом…», муз. А. Пашкевича, сл.. М. Негоди у виконанні Черкаського народного хору, солістка – Ольга Павловська, 1966 р.; «Перемога», «Моя Україна», муз. Н. Петраша, сл. Ю. Рибчинського у виконанні народної артистки України Наталії Бучинської; виставка малюнків дітей; супроводжуюча наочність; магнітна дошка. Попередня дослідницька робота учнів: збирання відомостей про свій рід, родину, сім'ю у роки Великої Вітчизняної війни 1941-1945 р. р. Зміст уроку I. Загальнокорекційна робота 1. Організація класу до проведення уроку 2. Нервово-психічна підготовка: Учень: Чимало свят дарує нам весна. Як рідний дім – повернення з дороги, Та є найбільш хвилюючий для нас Величне свято Перемоги. Це свято не затьмариться в віках, В цей день нестимуть люди завжди квіти, Не обминає пам'яті ріка – В серцях нащадків буде жити. 3. Повідомлення теми та мети заняття, мотивація навчальної діяльності учнів 4. Очікувані результати: Сформувати в учнів чітке уявлення про цьогорічне святкування визначної дати у житті нашої країни – 65 річницю з Дня Великої Перемоги у війні 1941-1945 р. р. Звернутися до історії власної родини, знати її представників, які відстояли мирне життя українського народу. У кінці уроку роз'яснити поняття: війна – це…, мир – це… II. Основна частина 1. Учитель про день 9 Травня у календарі свят (вихідний день для громадян нашої держави) Нагадування значення слова «свято», які бувають свята (державні, народні, родинні, особисті). Учні згадують про свята, що відбулися недавно. 2. Учитель: Народ живе, доки живе пам'ять про минуле. Держава не може існувати без моралі в суспільстві. А мораль – це повага до минулого і виховання наступних поколінь на їхньому героїчному досвіді. Немає в Україні жодної родини, яку оминула б війна 1941-1945р. р. Страшні сліди залишила вона: 714 міст і 28 тисяч сіл в нашій державі перетворила вона на згарища та руїни. 1418 днів і ночей вогняними дорогами крокували визволителі. А починалося все в червні 1941 року… Послухайте цю пісню і скажіть, які емоції вона у вас викликала. Звучить пісня «Степом-степом…», муз. А. Пашкевича, сл.. М. Негоди у виконанні Черкаського народного хору, солістка – Ольга Павловська, 1966 р. Учні розповідають про свої відчуття та емоції. Висновок учителя разом з учнями: пісня викликає смуток, печаль, жаль з приводу трагічних подій… 3. Учитель: Ця війна була одна на всіх. І у кожного - своя. Всі розуміли, що воюють на смерть за Батьківщину, за право на життя своїх дітей, онуків і правнуків. І кожний бачив війну по-своєму. З окопу. На марші. У шпитальній палаті. З борту літака. У перископ підводного човна. Крізь проріз прицілу. І було їх - мільйони… Ось як описує свої відчуття війни наш поет-земляк Володимир Калініченко, який хлопцем пережив війну. (Учениця читає вірш про перебування в концтаборі) Висновки учнів разом з учителем. 4. Діти про те, як вони готувалися до цього уроку (попередня робота щодо змісту тек, у яких зібрано матеріали про те, як пережили війну 1941-1945 р.р. їх рідні чи близькі і що про це пам'ятають у родинах). Вчитель розподіляє учнів на дві групи: перша група Юрков П., Лісунов О., Шоломицька Т.; друга група Суровцева Я., Лапшин В., Величко В., Янжула О. Діти читають матеріали з тек, розповідають. Учитель розповідає про представників своєї родини у часи війни. Учні спілкуються з гостями щодо їх родин у роки війни («мікрофон»). 5. Робота біля магнітної дошки: Війна – це… Мир – це… Висновки. 6. Учитель: 9 Травня – свято із сльозами на очах. Чому? Відповіді учнів: свято – це радість, сміх, веселощі, урочистості. А сльози – пам'ять про тих, хто загинув, захищаючи Батьківщину. Прослуховування пісні «Перемога» у виконанні Наталі Бучинської. 7. Учні оформляють виставку своїх малюнків, намальованих раніше (біля дошки), читають напам'ять: Учениця: Ми – не діти війни, Лихоліття страшного не знаєм, Із книжок про війну, Про запеклі бої ми читаєм. Учень: Ми – не діти війни, Ми – дітьми її тьми не були. Ми у мирі і щасті зросли. Учень: Але пам'ять про те, Що накоїла чорна війна, В дні травневі щорічно В душі ожива. Учениця: Ми не дозволимо Жаху війни повторити. Хочемо в мирі, Любові і радості жити. III. Заключна частина. 1. Підсумки уроку. Запитання учителя до учнів: · Як у цьому році святкується День Перемоги у нашій державі? · Скільки років минуло з цього дня? · Як сприймають це свято в твоїй родині? · Як сприймаєш це свято ти? · Що нового про війну 1941-1945р.р. ти дізнався на цьому уроці? · Дай відповідь «війна – це…», «мир – це…» 2. Висновки разом з учнями. Свято Перемоги святкується у всіх державах СНД, 65 річниця з Дня Перемоги у ВВв є знаменною датою в житті всього українського народу і кожної родини зокрема. Прослуховування пісні «Україна» у виконанні Н. Бучинської. 3. Оцінювання з коментуваннями (протягом уроку) досягнень учнів на уроці. 4. Домашнє завдання: продовжити дослідницьку роботу у своїх родинах (I-II варіанти). Написати короткий твір (5 речень) «Свято зі сльозами на очах» (I варіант). | |
Просмотров: 2318 | |
Всего комментариев: 0 | |